Založ si blog

O Fico premiérovi a opozičnej političke

 

 

.   Jednoaktovka

 

.   Osoby a obsadenie:

_____________ Tiger Migra – premiér Róbert Fico (alebo ktorýkoľvek iný, ale

________________________ v každom prípade veľmi mocný politik v džungli)

__________ Vranka Branka – opozičná, najčastejšie priveľmi krákajúca,

________________________ alebo skôr kvákajúca opozičná politička, často

________________________ prezývaná chorá vrana, biela vrana, hovorkyňa

________________________ Mi(lého) chala(ňa) „Ha“ vrana …

__________________ Lucia – no, viacerým(ch) napadne Nicholsonová, ale buďme

________________________ nebuďme zlí, ktorákoľvek nositeľka Svetla a vzorná

________________________ budovateľka svetlých zajtrajškov na Slovensku

 

.   Predslov:

 

.   A niečo z rodinnej pokladnice, v rámci hlbokých kultúrnych tradícií, ktoré sa

v našej arto F/M ilnej famílii, a to vôbec nehovorím len o pokrvných zväzkoch,

dôležitými, podstatnými, flagrantnými, relevantnými sú zväzky tie absolútne iné …

Láska + Priateľstvo + Radosť + Smiech + Krása … je ich veľmi veľa, nimi sa dám

poviazať kedykoľvek, oni sú také zázračné, že ťa nespútavajú, ale presne naopak,

dávajú ti Krídla, Slobodu, Voľnosť, navzdory M. Kunderovi, konečne nekonečne

Znesiteľnú Ľahkosť Bytia, … zachovali.

 

O   t i g u o v i   M i g u o v i   a   v u a n k e   B u a n k e

 

 

.   Kráča si starý tiger Migra, to priezvisko nemá náhodou, on ho dostal práve preto,

aby sa to v nadpise tejto rozprávkovej básničky pekne rýmovalo, veď ako by to bolo,

keby sa to vranke Branke rýmovalo a Tigrovi Migrovi nie! Si myslíte, že by prejavoval

čo i len základnú ochotu nachádzať sa v prvej rozprávke Klubu mladých čitateľov II,

keby bol obyčajný tiger bez rýmu? V žiadnom prípade NIE!

 

 

. Kráča si teda po lese Migra, svalami, fúzami mu len tak ihrá,

pyšne si tigrisko popod nos píska, vraví si, hrdina, prekážka nízka!

Preskočí si ju on vysokým skokom, lebo veď aj napriek vysokým rokom,

musí nám ukázať, aký je pružný, rýchly sťa vetríček severo južný.

 

. To je ten severák, čo nosí zimu. Pridaj sa Lucinka, k našemu tímu!

Preskočil Migra prekážku ladne, stavia sa k problémom vždy veru kladne!

Začul on od kríčka podivné zvuky, dušu mu zdrapili veliké muky.

Bolo to naozaj to strašné kvá kvá kvá? Žabiská protivné vždy on rád pokrkvá!

 

. Ale čo, ale čo, zúfalo vraví si – odkiaľ ten podivný, čudesný zvuk?

Žabiačik akýsi? Šibe mi? Veď ja som – vyhnal tie kvákačky zo všetkých lúk!

Z celého lesa už museli preč! Išli, však videli ostrý môj meč!

Migra však počuje slabučké „kvá“, čo to je za sprostosť, haluze má?

 

. Ide to od vrchu, žaby tam hore? Čo mám ja ušiská zasa raz choré?

A tam len: „Kuá, kuá, kuá – kuá, kuá, kuá, veselý zvuk.

Drbne ma, polámem asi ten veliký buk.

Vtom zrazu vtáčatko malinké podletí, tigrisku odpadnú z fúzisiek špagety,

vráňatko pozdraví fešáka ladne, tomu hneď z údivu sanica padne!

 

. Čo to má znamenať, ako to spíkuješ? „Kuá“ vždy žabiská kvákali ostošesť!

Ale nie, tiguíček, „kuá“ JE! ueč moja, neviem ja „R“ uieknúť, nemaj ty boja!

Ja sa to naučím, keď budem veľká, keď bude u teba v bejváku telka!

Budeme kamoši, čo vuavíš na to? Nedbám ja, ak ty chceš, ja som ZA, zlato!

 

. A tak sa tiguisko s vuanuškou spoznali, takmeu si tí dvaja aj lásku vyznali.

Uozpuávke tejto je zdauilý koniec, môžme ísť buvinkať, už zvoní zvonec!

 

 

Do kazajky s ním! Lieky a pokoj! Pokoj s ním.

31.10.2020

Zastaví Koróna pliagu menom „ľudstvo“? … to bol pôvodný titulok a teraz podTitulok … . Jasné, že do zvieracej kazajky Igora Prvého Najmúdrejšieho Vševedného GenyJÁJÁJÁlneho NIE! Nie, nie a ešte raz dôrazné a rezolútne NIE!!! Kto si také myslel a kvôli tomu to otvoril, do kazajky s ním, nasadiť lieky a … [...]

Chcete nas. ať Igora? Choďte na test!

31.10.2020

. Iba tak trošku som škodoradostný. Vlastne, … ani nie, nie je to škodoradosť, ale neuhasiteľná túžba vidieť, aké to je, keď sa veci vyženú do krajnosti, do maximálneho absurdného konca. Čím viac sa blíži veľké testovanie národa, a vôbec to nie je o zisťovaní, či sme Koróna pozitiv alebo negativ, tu ide o úplne iné veci, tým viac sa [...]

Bastardi Fico, Pellegrini, riekol čistokrvný . . . oný!

30.10.2020

. No len tak pre … nie zábavu, ale serióznu štatistiku, zisťovanie názorovej rôznorodosti medzi čitateľmi, prieskum realizovaný agentúrou zaoberajúcou sa, akým jedným slovom charakterizujú občania tohoto štátika svojho premiéra. Áno, dal som si tú námahu, minul som pol Giga dát, miestami som podriemkával, lebo nič nové a zásadné som sa [...]

trieda, vyučovanie, učiteľ, stredná škola, užitočná,

Čaputová: Učitelia napĺňajú svoje poslanie napriek ich podmienkam

28.03.2024 15:11

Prezidentka sa pedagógom prihovorila pri príležitosti Dňa učiteľov.

machaj

SNS vyzýva riaditeľa RTVS Machaja, aby sa vyjadril k svojmu majetkovému priznaniu

28.03.2024 15:05

Národniari zároveň oznámili, že sa v tejto súvislosti obrátia na príslušný výbor Národnej rady SR.

žena, nemocnica, lôžko, pacient, tehotná, tehotenstvo, gravidita, pankreas, cukrovka

Fatálne zlyhanie v pražskej nemocnici. Žene urobili potrat pri kontrole, splietli si pacientky

28.03.2024 14:52

V pražskej Fakultnej nemocnici na Bulovke došlo k obrovskému omylu.

Mahmúd Abbás

Palestínska samospráva má novú vládu

28.03.2024 14:51

Jej predsedom bude dlhoročný poradca prezidenta Muhammad Mustafá.

krkOSKAR bRÁNka

Ja PRAVDU milujem. A úplne najšťastnejší som, keď ma na ceste k NEJ sprevádza KVANTUM KRÁSNYCH SLOVENIEK, Quantum Of SOLACE. Solace, from Old French solas, from Latin sōlācium "consolation", meaning comfort or consolation in a time of distress. Consolation - útecha, potecha, distress - zármutok, nešťastie, bieda, núdza, nebezpečenstvo, tieseň, vyčerpanosť, vysilenosť, únava ... VEĽKÁ VĎAKA TI, PANE, Bože! :o) (o:

Štatistiky blogu

Počet článkov: 280
Celková čítanosť: 1396743x
Priemerná čítanosť článkov: 4988x

Autor blogu