Založ si blog

Obete a vrahovia. Je vražda ten najhorší zločin?

Je to hrozné, keď človek siahne na život iných ľudí.

Je to tragédia, keď človek dospeje do štádia, že buď zo zúfalstva,

alebo kvôli peniazom, alebo pre čokoľvek iné nachádza ako

jediné riešenie jedno z najhorších.

Spýtate sa, prečo nie rovno to najhoršie, veď čo už môže

byť horšie ako vziať život nič netušiacemu, možno pred pár

sekundami ešte sa smejúcemu, synovi, bratovi, šťastnej matke,

vnučke, komukoľvek, môjmu najbližšiemu človeku.

 

Smutne začínam, ale určite budem chcieť skončiť keď už nie veselo,

tak určite s nádejou na vyliečenie našich boľavých duší.

Tú otázku zobratia života už mám dávno vyriešenú … áno,

človek človeku pozemský život vziať môže, po odchode z tohto

sveta ale ten, kto ukončil pozemskú púť, začína ďalšiu.

Neveriaci neveria, veriaci veria, vediaci vedia.

Človek človeku vie dať pozemský život a ten mu aj vziať.

Ten iný, pozemskými očami neviditeľný, mu dá len Stvoriteľ a

jeho Zákony rozhodujú aj o tom, či po odchode každého z nás

budeme pokračovať navždy alebo nie.

A aj toho som sa už dávno zbavilten, tá a títotu určite skončia

v pekle, vo večnom zatratení, definitívne …  a ja a mne podobní

smerujeme priamo k nebeským výšinám, ešte chvíľku tu

budeme všetkým naokolo vzorom a potom hor sa vybrať si

odmenu v podobe života blaženého.

Hohohó.

Až také easy to nebude.

Amerika je ďaleko, Amerika sa nás netýka a ak, tak iba

okrajovo.

Nie, naopak, je blízko, týka sa nás a nie okrajovo, ale priamo

na neuralgickom bode.

Včera večer som si sadol k počítaču, internetu a odvtedy som

hore, späť sa mi nechce tak veľmi, ako by sa mi obyčajne chcelo.

Prvé dojmy z udalostí spoza Atlantiku sú tu:

Nešťastná krvavá Amerika, to Ťa bijú iní ? Alebo sa len trestáš – samu …

O Amerike sa vie, Amerika je na očiach, v Amerike mnohé

začína a aj končí. Ako hovorí Emil Páleš, sú jednotkou

technologického, technického pokroku, vedecké mozgy sveta

zarábajú najlepšie tam, výzbrojou armády sú najsilnejší.

 

O čom sa nevie, čo na očiach nie je, čo je dávno začaté a dlho

nebude ukončené, je priamo tu, okolo nás a v nás. Vo mne.

Vyskúšal som si, už to budú pomaly dva roky, zúfalstvo človeka

bez práce, bez strechy nad hlavou, bez jedla, na smrť unaveného,

mokrého od nočného dažďa, túžiaceho po troche čaju, suchom

lôžku, úsmeve priateľov.

Nie, zabiť som nezabíjal, odniesli si to len spätné zrkadlá

toho najžltšieho, najviditeľnejšieho taxíka v Prahe, aj som

chcel odísť, nikto nebol navôkol, ale ja, poctivý somár, mierne

zahriaty a pripitý od tej trochy alkoholu, čo mi ešte prúdil

v žilách, som sa vrátil, hovoriac si, že to sa nepatrí, rozbíjať

niekomu auto. A bol som šťastný, že sa objavili chlapci a

dievčatá z ČP. Pomáhat a chránit.

Pomohli a zachránili ma pred urobením väčšej škody, neprítomnému

majiteľovi taxíka umožnili snáď už na druhý deň jazdiť.

Nie, naozaj nie som agresor, ktorý si bežne vylieva zlosť

na ľuďoch či na veciach, skôr naopak, výnimky potvrdzujú

pravidlo. Ale dozvedel som sa, že človek v hraničnej situácii,

keď  nevie, kam z konopí, robí zvláštne veci.

Pozerať sa na seba zvonka, bez znalosti všetkých okolností,

snáď by som aj súhlasil s malou ručnostručnou príučkou,

avšak zvnútra, aj teraz mi to pripadá ako jediné logické,

rozbil by som hoci aj koňa s Václavom, len aby už konečne

niekto prišiel a pomohol mi z toho totálneho shitu.

Ľahko by sa teraz dalo vyžalovať sa tu … zamestnávateľ

XY mi v rozpore so zákonmi tými, tými a tými robil všetky tieto

svojvoľné veci smerujúce až k môjmu dobrovoľno-nedobrovoľnému

pobytu na ulici. Dobrovoľne som, majúc ešte prostriedky na cestu

domov, strávil štyri noci a tri dni v českom hlavnom meste.

A ďakujem Nebesám, teraz, po dlhšej dobe, že viem, ako to je.

Nevravím, že som neurobil nič zle, že som si to nezaslúžil.

Vysoko pravdepodobné, len s malou nádejou na nevinu, že

to bola len skúška osudu, vysoká škola zúfalstva, doktorát

z prežitia v džungli pražských zlodejov, diev ľahkých mravov,

houmlesákov a absolútne na vás kašľajúcich úradníkov a

všetkých, čo by vám mali, mohli, museli pomôcť, KEBY

Nobelova Cena za malé pomoci rovnako bezradným ako som bol ja.


Domov som sa dostal načierno vlakom, asi za odmenu, že

na Národní Třídě som anténkami zúfalca zachytil plač

zúfalej dievčiny, ktorá si potrebovala kamsi zavolať, niečo

vybaviť a nemala kredit ani prachy na dobitie.

Ja som mal na svojom poslednú dvacku a aj tak mi bola

nanič. To nebol dobrý skutok, to bola tá najmenšia

výpomoc pre Sister In Arms.

Milujem ten disk, Brothers In Arms od DIRE STRAITS.

Bol som v hrozných úžinách, dlho nechcem v nich byť.

 

Tým neuralgickým bodom je – pomôžem MU, JEJ, IM.

Aj keď nemusím, nechce sa mi, mám málo prachov,

chcem si ľahnúť.

Nie pomáhať a nič za to nečakať.

To by si obdarovávaný, vytiahnutý po krk z bahna ľahko

zvykol. Pomohli sme ti, teraz pomôž TY. Nie nám, niekomu

ďalšiemu v rade. A kľudne aj dvom, trom, viacerým. Aby

aj oni raz mohli, keď na to príde, pokračovať.

 

Horšie ako zabiť človeka je zabíjať v ňom pomaly, dlhodobo,

pravidelne NÁDEJ, že jeho utrpenie skončí.

Zabíjať v ňom CITY, ktoré ho ako-tak udržiavali pri živote.

Dávať mu najavo, aká je on NULA a aký som ja No.1

 

Vonku je krásne, svieti celý deň slnko a ja sa tu stále krčím

pri klávesnici. Ale už len to, že tam môžem ísť, že som

najedený a že môžem robiť, čo najviac milujem, PÍSAŤ, mi

stačí.

THANKS A LOT, MY GOOD LORD 🙂 🙂 🙂

Mám Prácu, Lásku, Slovo.

Skvelý ťah Markízy : debata Banáš vs. Kňažko

15.04.2024

. A že vraj to nejde! Neštekať po sebe, neurážať jeden druhého, nevidieť v tom druhom temného služobníka samotného Lucifera. No nádhera, páni – obaja vekom nad 75 rokov – zjavne nepotrebujúci držať sa hesla, že „Čím hlasnejšie a dlhšie na súpera z opačného tábora kričím, tým mám väčšiu a údernejšiu Pravdu“. Toto by mali [...]

Ďakovný list Peťa P. a Roba F. Igimu M.

12.04.2024

. Jedni hovoria, že nikdy nič také neexistovalo a ani existovať nebude, ale v tajných kuloároch sa povráva, že v titulku spomínaní dvaja páni mali nejedenkrát namále a takmer ho odoslali, ale vždy im niečo našepkalo, že ešte nie, ešte treba počkať na ďalšiu lekciu geniálneho pedagóga. Panovali mnohé pochybnosti a panujú dodnes, mnohí Igorovi [...]

No strašné! Ten proruSKý zlosyn Fico ide mierovo spolupracovať s Ukrajinou!

11.04.2024

. To je normálne ak nie šach-mat, tak dosť dôrazný šach mnohým opozičným krikľúňom a zároveň aj početným píšúcim a komentujúcim ochrancom „demokracie“ na ten už dosť dlho (Vlho!) čudesný spôsob, keď demokratické je zásadne to, čo za také považujeme „my“, prípadne parťáčky a parťáci z našej bublinky. Čo za kulehu to [...]

Peter Pellegrini

Podpredsedovia alebo Šutaj Eštok. Nový šéf Hlasu bude známy na prelome mája a júna

20.04.2024 13:07

Milan Majerský predpokladá, že poslanci KDH zahlasujú za zvolenie súčasného ministra Richarda Rašiho do funkcie predsedu parlamentu.

armáda usa

Americké jadrové zbrane bližšie k Slovensku? Na svojom území ich chce mať aj Poľsko

20.04.2024 12:46

Americké jadrové zbrane sú od novembra 2009 v Belgicku, Nemecku, Taliansku a Holandsku.

univerzita

Mladí Američania páchajú rekordne veľa samovrážd. Nikto presne nevie prečo

20.04.2024 11:28

"Tak veľmi si prajem, aby nám býval dal šancu mu pomôcť," hovorí Katherine Salasová zlomeným hlasom.

Italy Politics

Skrachované vzťahy šéfov vlád. Expremiér Babiš nie je jediný. Talianska líderka odkopla muža, keď sa zaliečal inej žene

20.04.2024 10:49

Rozvodom sa skončilo manželstvo už viacerých niekdajších predsedov vlád Českej republiky. A ktoré rozchody známych politikov vlani zvlášť rezonovali?

krkOSKAR bRÁNka

Ja PRAVDU milujem. A úplne najšťastnejší som, ak smiem na ceste k NEJ sprevádzať KVANTUM KRÁSNYCH SLOVENIEK, Quantum Of SOLACE. Solace, from Old French solas, from Latin sōlācium "consolation", meaning comfort or consolation in a time of distress. Consolation - útecha, potecha, distress - zármutok, nešťastie, bieda, núdza, nebezpečenstvo, tieseň, vyčerpanosť, vysilenosť, únava ... VEĽKÁ VĎAKA TI, PANE, Bože! :o) (o:

Štatistiky blogu

Počet článkov: 288
Celková čítanosť: 1419394x
Priemerná čítanosť článkov: 4928x

Autor blogu